lördag 4 december 2010

Long time no see

Voff!
Matte ägnar MIG för lite tid.
Åtminstone låter hon inte mig komma till tals så att många vet vad jag tycker.
Det kan väl bero på att hon själv, den egoisten, fått mer att säga till om.
Ända sedan tidigt i höstas började hon synas på samhället. På affischer. Tillsammans med sina lekkamrater.
Lekkamraterna är helt OK. Jag känner igen dem på lukten, för jag ligger på golvet i lokalen när de har sina möten. Ibland viftar jag så det dunkar mot golvet, speciellt när VISSA går förbi. Men jag vet numera att jag ska ligga still och tyst. Då gör jag det, för det innebär ju att jag får vara med utan att någon klagar.
För en vecka sedan hade de julfest. OJ vad det var många av husses och mattes lekkamrater där! Även lillmatte var med den här gången. Vi tre stod (host host) i baren. (OK. JAG låg i hörnet...)

Husse och matte har blivit valda. Nu är de borta lite mer på kvällarna. De är även oftare med sina lekkamrater i sin lokal. Jag med.*stolt*
På måndag ska matte börja arbetsträna igen. Fast inte så många timmar i veckan, bara två timmar om dagen måndag, onsdag och fredag. I lokalen! Då får jag följa med. *megavift* Toppen, för det tar minst en kvart att gå dit och det tittar in folk emellanåt.
Men jag lär inte få mer tid för mina hunderingar, är jag rädd! Vi får väl se...
*kastar undan svarta luggen*

Har jag riktig tur kommer kanske en av mina kompisar, Titos Lagotto, dit. Hans husse är med i samma gäng. Titos är så härlig...jag håller tassarna för att det blir så!

Nu ska jag se till att få en rejäl kvällspromenad i den underbara snön! Min päls är liksom som gjord för sådan väderlek!
*vinkar med tassen*
*vift vift vift*

3 kommentarer:

  1. Roligt att matte får vara mer med sina lekkamrater. Fast vi tycker det är synd att hon inte har tid att hjälpa dig med bloggen. Vi känner igen det där! När matte har för mycket att göra blir det inget bloggtassande på ett tag. *suckar* Så vill vi jama grattis på födelsedagen till din matte. Hurrjam, hurrjam, hurrjam, hurrjam! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Kul att du tassar! Förstår att du tycker det är härligt med snön, själva stannar vi helst inne..Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Oj. Har de blivit valda. Får de vara med och bestämma nu? Viktiga saker som, mer godis till alla katter och hundar?

    Grattis till din matte och husse, och ett speciellt grattis i efterskott till matten.

    Nosgos Nea

    SvaraRadera